2009. október 31.

Stainless Steal és Atlantisz végzete sóműsor

- Üdvözöljük önöket itt a könyvkibeszélő műsorban! A mai boncolgatnivaló könyvünk a Stainless Steal és Atlantisz végső pusztulása című ponyvaregény. Külön köszöntöm a stúdióban Kerryt, Hemondot, és Jacket. Mind a hárman könyvkritikusok, és lektorok. Őket kérdezném legelőször, a műről. Kerry!

- Igen?

- Ez egy paródia. Tudomásom szerint egy Indiana Jones paródia. Észre lehet ezt venni?

- Nos… ugye az átköltött névből ( Stainless Steal ) egyáltalán nem. Viszont a főhős öltözködéséből, a vákuummal a fejéhez gémkapcsokkal odaszögelt barna, utánozhatatlan kalapból, a fonott szütyőjéből, az ostort helyettesítő Tündi-csodaköteléből, rá lehet jönni. Mondjuk én abból jöttem rá, hogy az első oldalon odavan írva, hogy ez ’’Egy jobb fajta Indiana Jones paródia’’.

- Köszönöm. Jack!

- Já?

- Azt, amit az előbb elmondott Kerry. Azt, hogy „egy jobbfajta” paródia… lehetett-e érzékelni?

- Eleinte a „jobb fajta”- miatt arra számítottam, hogy szétröhögöm még a vakbelemet is, de mivel már kivették, ez a remény már régelszállt. Ezzel nem arra akarok célozni, hogy nem volt benne semmilyen vicces rész, sőt, nem egyszer, kikellet hívni a háziorvosomat, mert a heves röhögés roham miatt kiakadta a rekeszizmom és majdnem megfulladtam! De ebben… hogy is mondjam… intelligens humor van és mellette komoly, a végsőkig fokozott akció bombák rejtőznek. A fene se gondolta volna, hogy a ház felrobban, a repülő szétkaszabol egy Terminátort, a bikaszobor valódivá válik, vagy, hogy ilyen tételt bizonyít be a főhős, hogy a
-1=2 - vel. Ezek miatt a komoly dolgok miatt nevezném jobbfajtának.

- Értem. Köszönjük! Hemondot kérdezném! Mi a véleménye a főhősről?

- Alapvetően, én úgy gondolom, hogy az író egy olyasfajta hős képet akarta elénk hozni amelyikkel azonosulni tudunk. Úgy értem, sebezhető! Nem olyan, mint az a pucér Kék Fószer az Őrzőkben, vagy Superman. Nem hallhatatlan, hanem simán, egy átlagos karcológia professzor. Például a történet elején már meg is lövik:

„ …az egyik golyó halálos sebesülést okozott.

Eltalálta a tüdejét.

Ja bocs, pont öt centivel a tüdeje felett, a mellkasát találta el… ”

A sebezhetőségére még az is példa, hogy amikor Steal úgy tudja, hogy a barátját kivégezték, teljes, mondhatni lelki válságba kerül. Ha az ember a legjobb barátját, vagy akárkit is elveszt, véleményem szerint, egyfajta mélypontra jut, és erről a szintről csakis akkor tud szabadulni, ha végleg megemésztette a történteket.

- Kösz. Eltudták-e képzelni az eseményeket. Mondjuk én magamból kiindulva mindig, mikor olvasok valamit elpróbálom képzelni is. Hogy vannak ezzel?

- Nos… mivel ha jól emlékszem, minden fejezet elejéhez oda van írva, hogy hol játszódik, és lábjegyzetekkel vannak az oldalak tarkítva, amikben az író a személyeket és a helyszíneket próbálja leírni… nekem ment.

- Számomra bejött, mert sajnos nincs nagy fantáziám. Nekem kell az a pontosítás, hogy mi hol van! És ez így, szerintem, tökjó!

- Nekem, mivel szárnyal a fantáziám, kissé nehezemre esett elfogadnom, hogy leírják a helyszíneket, azt hogy hány nap telt el. Nem az, hogy az író rám hagyja, mármint az olvasóra a táj elképzelését. De… végül is… meglehet szokni.

- Az utolsó előtti kérdésem az az, hogy ki a kedvenc szereplőjük? Kerry?

- Az én kedvencem Mák. Én is sajnos egy kicsit jobban szeretem a hasam, mint az asszonyt, úgy, mint Stainless Steal ( Indiana Jones ) régi jó barátja Mák ( Márk ). Azt szeretem benne, hogy mindig csak azon jár az esze. Persze nem a feleségével, de folyamatosan kudarcot vall… Mindig elbakizza.

- Háhhhááá. Jack?

- Rólam tudni kell annyit, hogy én mindig is a gonoszaknak drukkoltam. Minden könyvben. Ezért itt nekem a kedvencem Corny Simson, a fő gonosz. Tetszik az elszántsága, a kétarcúsága, a nagyravágyása, az hogy meg akarja tudni az emberiség egyik legnagyobb kérdését és azt felhasználni a világuralomra törésekor, valamint, mikor hihetetlen hatalomra tesz szert ( félisten lesz ) még a Führert is le akarja győzni. Nekem ezek tetszenek. De ha a gonoszoknál tartunk a második kedvencem Dr. Űbermensch. A gonosz doki.

- Értem. Hemond?

- Furcsa lehet, de nekem egy mellékszereplő a kedvencem.

- Na, hadd halljuk!

- A kedvencem Lévis, egy bukás szélén álló gyerek. Ugyanis én is sokszor álltam bukásra és mindig próbáltam a tanárral alkudozni. És különös módon itt is ez van. Hadd olvassak fel egy kis részletet erre vonatkozóan:

(Steal egy Mercedes-Benz 500 K Roadster kocsi hátulján kapaszkodik Corny ballonkabátjába, aki hátrafordul. Hárman vannak a kocsiban. Egy sofőr, Simson és Steal.)

„…- Viszlát, végre Mr. Stainless! Auf Wiedersehen!- mondta kárörvendően Simson és előrántotta a lugert.

Újból kibiztosította a fegyvert, de valahonnan az autó elejére, a szélvédőre egy másik ember ugrott. A sofőr, mivel nem nagyon látott a zavaró egyéntől, mert betakarta az egész szélvédőt, bekapcsolta az ablaktörlőket, aminek köszönhetően az autóra vetődött ember oldalra csúszott és nekiesett Simson fejének könyökkel, aki emiatt elhibázta a lövést.

- Ne próbáld meg lelőni a tanáromat!- kiáltotta nagy hévvel Lévis, aki az ajtóba és Simson Colombo-kabátjába kapaszkodott meg.

- Lévis?- lepődött meg Steal, de Simson váratlanul levetette a kabátját, amibe mindketten kapaszkodtak és így az útra estek a kabáttal együtt.

Az autó tovább hajtott büdös benzingőzt hagyva maga után.

Steal és Lévis még gurultak egy kicsit, majd megálltak.

- Bocsásson meg Tanár Úr!- ült fel Lévis az úton a fejét fogva- Nem követtem, csak szerettem volna tudni az év végi jegyemet. Tudja, mindenből csak egyesem van, és ha ebből a tantárgyból is megbukok, ki fognak csapni a focicsapatból.

- Szerencsés fiú vagy!- ült fel Steal is- Pont átmentél!- mondta mosolyogva és megveregette Lévis vállát barátságosan…”

Persze, a második Stainless Steal. A főhős.

- Nagyon köszönöm a beszámolókat! Kedves Nézőink, illetve Olvasóink! Az elmondottak, úgy értem a leírtak alapján, véleményem szerint eltudják dönteni, hogy tovább nézik, mármint olvassák a menüpontokat vagy nem. Ha úgy döntöttek igen, akkor a szórakozás garantált. Ha nem, akkor szégyellje magát és kapcsolja ki a gépet! MOST! További jó szórakozást kívánunk!

( A kritikusokat lefizette az író )

A hejesírási hibrákért a szövegszerkesztő a felelős!

Minden jog fent tartva. Az emeleten.®™

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése